۱۳۸۸ مهر ۲۹, چهارشنبه

بازگشت تابستان به اهواز...

امروز، حوالی یک ساعت پیش ، اهواز فضای اعتراضی بعد از انتخابات را بیش و بهتر از هر زمان تجربه کرد. در حالی که کارکنان شرکت لوله سازی در اعتراض به نپرداختن 10 ماه حقوق حود ، به سر دادن شعار "هی هات منه ذله " مردم عادی با پیوستن به آنها فضا را دگرگون کرده ، و شعارها تبدیل به شعارهای این روزهای دیگر نقاط ایران شد ، از جمله ی این شعارها: "زندگی در ایران حق مسلم ماست"،"دولت کودتا استعفااستعفا" ، "یا مرگ یا عدالت" ، "نصر من اله وفتح قریب مرگ بر این دولت مردم فریب" ،"الله اکبر" ، "یا حسین میرحسین".
این جمعیت دقیقن در نقطه مرکزی اهواز-چهارراه نادری- گرد آمده بود و با برخورد به دور از خشونت پلیس ، به صورت جمعی مرکز شهر را ترک کرده و همچنان به شعار های خود ادامه دادند. تنها ، در این میان بسیجیان دوربین های مردم را از آنها می گرفتند . به همین سبب امکان فیلم گرفتن برای زمان زیاد برای هیچ کس ممکن نبود.دوست من تنها موفق شد چند ویدیوی کوتاه بگیرد که میتوانید آنها را ببینید.

۲ نظر:

Unknown گفت...

khoda be hamrahe har chi azade va javan mard az zan o mard makhsosan khozestanihaye ba shahamat o ba gheyrat
farzande Ahvaz

ناشناس گفت...

یادم هست در دوره ای که اکبر گنجی و سید محمد خاتمی در نشستهای متفاوت بوده اند و آنها از جایگاه ایران در جهان امروز دفاع کرده بودنند تمام گروههای اپوزسیون،چه داخل و چه در خارج آنها را مورد حملاتی وحشتناک قرار داده بودنند چرا که آنها انتظار داشتند جایگاه واقعی ایران را نشان دهند و اینگونه تمام زحمات آنها را بر باد داده نبینند.
یادم هست هر وقت مشکلی برای ایران در مناسبات حوزه ی خلیج فارس و مشخصا مسائل مربوط به حجاج ایرانی در عربستان او بود که از سوی مراجع به قولا تقلید و بزرگان به آن دیار پا می گذاشت و با چنان احترامی با او برخورد می کرده اند.
یادم هست زمانی که گروههای معتبر به ایران وارد شده بوده اند و در آنها چهره های شناخته شده ای از نخست وزیران و مدیران سابق سازمان ملل حضور داشته اند چهره آنها را در رسانه میلی نشان می دادنند و آنچنان به ذوق آمده بودنند که انگار فرشته ها پا به سرزمینشان گذاشته اند.
اما تازه جالب اینجاست که آنها اصلا به دلیل ورود آنها نپرداخته بودنند و هر مخاطب ساده ای نیز به سوتی آنها می خندید. از آن سوتیهایی که در اذهان هیچ وقت پاک نمی شود هر چند ایرانیان همیشه نشان داده اند از حافظه ی دراز مدتی برخوردار نیستند.